Hjemme igen, på min egen hjemmeside. Her har jeg rod, herfra mit hjerte slår.

Facebook er nemt og hurtigt, men engang imellem er eftertænksomhed måske meget godt osse.

Og hvor meget rager – alt vedrørende ”mig selv” hele verden?

Selv med eftertænksomhed kan det osse gå galt – selv i den bedste familie, fordi afsender og modtager ikke lige havde, den samme vinkel på emnet.

Men holde kæft nytter jo heller ikke, så her er hvor vi er:

Fantastisk sommer – og tur til Letland. Besøgte mine dejlige medarbejdere og så et land i klemme mellem et EU , som gerne vil have landet med, men som også stiller stolen for døren i forhold til Rusland, og Rusland , der også lukker døren – nogle gange smækker døren. Og der står Letland og har lidt svært ved at finde sit lille selv mellem døre som gerne skulle være åbne. Derfor kommer folk til min gård og arbejder med drømmen indeni om selv at have gården.

Og mens vi var i Letland, tørrede hele Danmark ud. Jeg var ikke helt klar på det, og føler, at jeg har været en dårlig landmand. Sommetider synes jeg osse , at det er meget svært at sælge alle de mærkværdigheder jeg har. F.eks. hvidløg i alle afskygninger af regulære hvidløg, krøllede toppe, der senere bliver til topløg.

Men jeg synes, at selv om det er langhåret, er det rigtigt godt. Også mine krydderurter er suveræne, men problemet er at de smager af for meget har jeg flere gange fået at vide. Måske skulle man bare lave al mad i drivhuse – lukkede systemer, hvor alle verdens problemer kan holdes udefra – også for kraftig smag.

Det gider jeg ikke, for hampen er imponerende, jordskokker smukke og koriander utrolig. Og så er efteråret min bedste årstid, tid til eftertænksomhed , radiser, ræddiker og lækre urter.

Gulstænglet silke , der snylter på min thaibasilikum

Gulstænglet silke , der snylter på min thaibasilikum

På Adzelviesi i Letland har de dyrket hamp i mange, mange år, og ristede hampefrø

På Adzelviesi i Letland har de dyrket hamp i mange, mange år, og ristede hampefrø…

117

…smager rigtigt godt

351

Der er smukt i Letland. – Lidt andet end Arlagården

014

Jordskokblomst – skøn duft af vanille.

Alle, “næsten” tophvidløg er høsten, stængler slået ned med grønthøster. Så skal hvidløgene under jorden bare igang til næste års produktion

Alle, “næsten” tophvidløg er høsten, stængler slået ned med grønthøster. Så skal hvidløgene under jorden bare igang til næste års produktion

004

Hvidløgsdrengene Lucas og Kenneth.

006

Overraskende majsrødder fra Thailand.

009

Insektpatrulje i radisemarken.

016

Bvadr eller Uhmm? 3 slags koriander.

017

Har fået tilladelse til at regulere råger i mine hestebønner. 300 råger fjernede alt fra den første såning.