En meget mærkelig aspargessæson. Bekræfter at selv om jeg tror, jeg er den, der ved mest om asparges her i landet, så bliver jeg bare bombet med nye vinkler og overraskelser på denne fantastiske grønsag. Vores køkken, som jeg gerne vil kalde det med al den hjælp, mange har givet mig, her sidst Kokkefonden, spiller fantastiskt. Kenneth Frausing er i den sammenhæng guld værd, for ligesåmeget jeg ved om asparges, ligesålidt ved jeg nok om at drive et køkken. Men det skal nok komme.

Lige nu sidder jeg også og tænker på, hvad det er for et landbrug, jeg har med at gøre. Tænker på den ro og tid til for eksempel hver dag at sove til middag, som min far tog sig. Jeg synes, at jeg nogen gange er meget på. Prøver at styre tungen lige i forhold til fjernsyn, radio, artikler – senest Lars Dahlagers i Politiken: Men ligegyldigt om jeg er tilfreds (det er jeg mest), kommer jeg til at tænke Magrittes pibe (ceci n’est pas une pipe). Mit liv er mit liv, ikke det billede jeg ser af det.

Slukker og lukker aspargessæson med en fest – se her, smutter med mine to søde drenge en ferietur til Letland og besøger mine fantastiske medarbejdere. Skal nok lige opdatere inden. Og der foregår jo altid lidt på Facebook. Produktliste er lidt kort nu, men skynd jer at nyd de sidste asparges, og så kører vi vildt med hyldeblomst i den kommende uge.

009

Hyld

krudt og ukrudt

krudt og ukrudt

Salsola soda eller Barba di frate

Salsola soda eller Barba di frate

citrongræs

citrongræs