Monsteret i jordskokjunglen

Nu gik det lige så godt alt sammen. Det er skidegodt at fokusere, koncentrere sig om det, jeg er god til. Problemet er så, at det jeg ikke fokuserede på og bare regnede med kørte af sig selv – nemlig mit ægteskab, det var jeg ikke så god til.

Så nu kører vi hver for sig, og det er ærgerligt, og det trækker tænder ud, og det har så flyttet fokus voldsomt her i sommer. Bualoi og jeg hammergode til at arbejde sammen, så det prøver vi at blive ved med. Ikke mere om alt dette, det skal jo ikke udvikle sig til realityshow.

Jeg er tilbage på banen igen med efterårets bugnende mængder af planter. P.t. kan især fremhæves – hestebønner, kål, minimajs – og det giver glæde. Forhåbentligt kan jeg igen tiltrække alle de dejlige kunder og vil praktisk lige sige, at jeg kører mandag og torsdag aften.

Ud over den personlige rodbehandling på stedet her, har jeg fået sat solcellepaneler op, fået bygget et godt kølerum af Holbæk Køl og bygget rammerne for et velfærdsrum og et ”legekøkken” (tegnet af Per fra Electrolux) af min lokale håndværker Martin Læssøe. Mere senere om alt det her og hvordan det skal bruges.
Alle vores hvalpe har fundet søde familier.

Skal nok snart en tur til Færøerne. Beklager at jeg ikke har meddelt, hvem der vandt den lille plantekonkurrence. Har fået en mail fra Anna Maria Fosaa fra Færøerne der siger det er Strandsennep – Cakile artica, så hun får lige nogle aspargesøl. Nok for nu – dyrk produktlisten.

Rosso lungo “forårsløg”

Kålrabi, gul turnips og pengeurt

Hyld m. blomst og modne frugter

Næste års overraskelse

 

