Verden er så stor, så stor – men jo tættere på dig selv du går, des mindre fylder resten af  verden.

Og det er synd. Lige nu kom min søn Bum forbi og skulle lige ha et godnatknus. Han er da heldigvis hamrende ligeglad med at jeg får besøg af Sanjeev Kapoor, Rene Redzepi og CNN i morgen, at jeg er indstillet sammen med fire andre til årets spydspidspris i Landbrugsavisen, Dansk Landbrugs faglige medie, og at jeg blev snigløbet og fik årets særpris af Bent Christensen ved Gallaaftenen på Dragsholm Slot, hvor Årets Restaurant blev kåret.

Desværre vandt Dragsholm Slot ikke, det havde det sym-og em-patiske vidundermenneske og kok Claus Henriksen fortjent synes jeg. Jeg ved det ikke, slet ikke berettiget til at udtale mig. Da jeg var en lille teenager, var det jo også surt at se de brovtende androgyne typer løbe med de sødeste chicks. Sådan er det der med Darwin jo. Og Bent Christensen forklarede fint også om problemerne med at være en slags gastromisk godfather i et enormt innovativt stærkt felt her i Danmark. Men hvor var det et flot arrangement.

Tak for at være med til Bent og Claus og alle de andre.

Nej lige en kommentar. Mødte Johannes fra Færøerne, der sammen med sine venner bl.a. gode Jan Restorff, besøgte mig. De ejer det meste af Færøerne f.eks. Hvonn. Der skal vi bare op. Nu skal vi bare vinde den der landbrugspris først.

Det, der fylder mig mest i øjeblikket, er at vi om tre dage holder årets høstfest. 319 – en rigtig flot tyrekalv, jeg har delt med Nose2Tail, er død. Tore fra Herslev kommer med øl. Casper Vedel fra Dragsholm har styr på alt. Trine Krebs, min salatslyngeveninde kører bittersalat med Christine Bille. Surprises er klar og der kommer folk fra Holland og Irland og Hørve, og så hele min familie og de lokale bønder. Rart at være enig med Bum om at dette er større end CNN.

Kommer snart tilbage, så resten er lidt billeder og en ny produktliste. Det er da for fan min blog – ellers kan I jo bare brokke jer. Jeg er bare lidt stille før storm – og under.

Se den opdaterede produktliste her.

Harer hårde ved skorzonerrod

Høstfestsurprise

Masser af majroer eller turnips i november

Næste gang lille hint til waldorffsalat

Året hælder osse for blomkål