Se produktlisten for marts på min hjemmeside.

Purløg i vintersol

Purløg i vintersol

Det er (lidt) koldt derude, kyndelmisse har slået sin knude; men venner  – det er lyst nok til at arbejde ude til kl. 18, og der er ved at komme gang i det hele. Som I kan se på et af billederne nedenunder, begynder det at blomstre, køerne kælver, kaninerne parrer sig, livsbekræftende og gastronomisk forbedrende alt sammen.

Aspargesøl i vente
I sidste uge høstede jeg aspargesrødder med min lammefjordsven Søren Andreasen på sin rendegraver. På ti minutter høstede vi 50 kg fine rødder, som blev sækket og vasket og kørt til Herslev Bryghus, hvor Tor(e) og de andre blander det i hvede-”urten”, og om 14 dage vil de fortrylle alle nordiske aser med denne gudedrik – aspargesøl. Vi er i dybe , hemmelige forhandlinger om dette øl med et sted midt i Staden, ja faktisk i Tivoli, der i sæsonen sælger mange af vores asparges, men hvor man også kan få mere gourmetpræget mad som skipperlabskovs. Mere om dette emne senere, intet skal afsløres nu.

En jaget mand
Mit største problem i den snart forgangne måned har været af mere menneskelig karakter: Nemlig kokken Torsten Vildgaard fra restaurant Noma. Han har jagtet mig dag og nat i snart to måneder for at få friske blomsterstængler fra porrer til Nordic Challenge konkurrencen i Bella Centret. Hvis alle andre dyr bliver jagtet lige så hårdt i Norden, så fortjener han virkeligt at vinde for sin indsats. I øvrigt er porrestængler uden sammenligning noget af det det lækreste ved lækre porrer, glæd jer til ca. 1. april.

Og lidt brok
Og til sidst kommer alt brokket: Jeg gider ikke gå alle mine marker rundt i denne måned, for der er sgu ikke ligefrem meget nyt, men se revideret produktliste hvis du gider handle med mig. Og så er jeg sur over at når jeg sætter mig ned og vil se ”dumme”-fjernsyn – ”Hvem vil være millionær” på TV2, så kan man vinde en million hvis man ved at – champignon er en grøntsag.  Det kan I selv være! Heey mand, Søren Krarup og din fætter Jesper, hvor er I henne – det skrider med den danske kulturarv, når fjernsynsfolkene ikke engang kan den danske sprog!

I øvrigt har min kone og jeg prøvet ”Entegrasjonstasten” med henholdsvis 34 og 39 point, så nu er vi rigtigt danske – sammen.

Aspargesblog til eksamen
Men slutter blidt med, at Eva, min web-coach skal fremlægge sin hovedopgave på IT-Universitetet på torsdag den 26.2. Opgaven  drejer sig meget om www.aspargesblog.dk – jeg er lidt stolt af at have lært hende at kende. Pøj, pøj!

Kærligt forår Søren!

P.S. Næste måned får I min plan over, hvad jeg vil dyrke det næste år på mine marker, med kort og det hele!

Se produktlisten for marts på min hjemmeside.

Hvis nogen skulle være i tvivl - bemærk venligst blomsten

Rosetkarse - og hvis nogen skulle være i tvivl: bemærk venligst blomsten, den er et sikkert tegn på, at foråret er på vej

Rosetkarse

Rosetkarse

Porrer på vej - porrestængler er uden sammenligning noget af det det lækreste ved lækre porrer, glæd jer til ca. 1. april.

Mere purløg

Mere purløg

Porrer på vej - porrestængler er uden sammenligning noget af det det lækreste ved lækre porrer, glæd jer til ca. 1. april.