Røget hestefilet er blevet et kæmpe madpakke scoop her i huset. Gislinge Slagter har en fremragende udgave – indimellem nærmest i Kobekødkvalitet. Vi må jo gøre noget for alle hestefolkene, der med hvide plankenærmest- bindingsværkagtige konstruktioner og foldboldstadiumlyspaladser er ved at overtage hele landmiljøet. I disse tider kan man spørge: Skal de virkelig have EU-hektarstøtte til det, og skal vi andre bønder have EUstøtte til vores produktioner? Store stærke mænd og kvinder, der producerer noget så fantastisk  som fødevarer, ovenikøbet Venstrefolk de fleste. Hvordan kan man have noget så planstyret i en fri verden, det er jo værre end Sovjet. Og så kommer vores kære fødevareminister Gjerskov og vil tvinge os til gratis at afgive jord til folket og staten så alle fuldstændigt uhæmmet kan rende rundt på vores jorder og høste og sælge nordiske urter til NOMA, flot sejr i øvrigt, du er så sej ALI.

Hvis man som jeg har en hjemmeside, må man ikke vente et halvt år med opdatering, det ved jeg godt.  Vinteren var utrolig. Jeg høstede stor set alt, der normalt gror i oktober, fra mine marker indtil d. 20 januar, hvor Lucas (søn) og jeg tog til Thailand, mødte Bum (søn osse) og Bualoi og legede med tigre ,slanger og chili og plantede mango, røde bananer og granatæbler på Bualois nye land. Tog efter hjemkomst til Bretagne og hentede røde og blå kartofler, knoldgaltetand fra Loire, Rouge des Flandres kartofler i Normadiet og smagte øl i Westvleteren, verdens bedste siges der, de lokale er ikke helt sikre. I hvert fald en gimmick at få lov at smage.

Kartofler bliver stort
Kartofler bliver en stor ting i år. Har fået fat i Mandelkartoffel og Salad Blue fra Bitte på Larsviken og Rooster fra Meade i Irland. Æggeblomme bliver stort. Er lidt spændt på fremtiden for denne kartoffel, da den kun bliver lavet som økologisk læggekartoffel nu, og det kan gå galt i skimmel og virus, så jeg er ikke helt tilfreds. Den er svær at undvære i vores køkkener. Og Thomas Rode, som jeg holder meget af i øvrigt, du får mig aldrig omvendt til at synes at jeg skal holde mig fra kartofler, det fatter jeg ikke en meter af.

Køb asparges og aspargesaften
Vi har plantet 1,5 ha asparges Cumulus, Herkolim og lidt blå i midten af marts. De står fint oppe nu. Og – ja de andre asparges er begyndt at gro, så fra om en uge d.v.s. 15.maj skulle der gerne være stor fest.

Private kan købe ved henvendelse på:info@asparges.com eller tel 20468443/gerne sms. Min. afvejning 2 kg af henholdsvis grøn,  hvid og tyk grøn til 75, 100 og 100 kr. pr. kg.

Den 25.5. klokken 19 holder vi Aspargesaften hvor vi skal ud og stikke, skære, høste asparges og smage dem og aspargesøl så det trykker helt i maven. Prisen er 300 pr.person.

Læs mere her og tilmeld dig her.

Næste gang vil jeg fortælle om vores nye projekter. Nu vil jeg sætte mig ned og skrive ansøgning til jer alle sammen om støtte til mit ydmyge landbrug.

Spis en snegl

Lækre januarselleri

Kartoffelmarkforberedelser

Hvad er dette?


